Ικανοποίηση από τους κοινωνικούς φορείς για τον νέο αναπτυξιακό νόμο

Την ικανοποίησή τους για την κατάθεση του νέου αναπτυξιακού νόμου, αλλά και για τις ρυθμίσεις που περιέχει, εξέφρασαν οι εκπρόσωποι των κοινωνικών φορέων, κατά τις τοποθετήσεις τους στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής, όπου συνεχίζεται για δεύτερη ημέρα η συζήτηση του νόμου επί της αρχής. Επίσης, αναφέρθηκαν στην καθυστέρηση που υπήρξε στην κατάθεση του νόμου και τόνισαν ότι πρέπει να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου αναπτυξιακού σχεδίου.

Συνολικά 33 φορείς προσκλήθηκαν, 21 εκπρόσωποι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση και μίλησαν στην ολομέλεια του Κοινοβουλίου, τη δεύτερη ημέρα συζήτησης για το αναπτυξιακό νομοσχέδιο στη βουλή.

Σε μία διαδικασία που έρχεται μετά από μια μεγάλη σε διάρκεια και διεξοδική διαβούλευση,  που προηγήθηκε της κατάθεσης του αναπτυξιακού, οι εκπρόσωποι των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων εξέφρασαν, σε γενικές γραμμές, την ικανοποίησή τους για το γεγονός αυτό, σχολιάζοντας θετικά το ότι αρκετές από τις προτάσεις τους συμπεριλαμβάνονται στον νέο νόμο. Μίλησαν για το ιδιαιτέρως δύσκολο και απαιτητικό γενικότερο περιβάλλον, με βάση το οποίο, μάλιστα, κατέθεσαν προτάσεις για βελτιώσεις και αλλαγές.

Έγινε αναφορά, από τους περισσότερους, στις αστοχίες των προηγούμενων αναπτυξιακών νόμων, αστοχίες τις οποίες, κατά γενική ομολογία, ο νέος αναπτυξιακός προσπαθεί να διορθώσει.

Κοινή συνισταμένη των παρατηρήσεων και των προτάσεων ήταν η ανάγκη να επανεξεταστούν τα αυστηρά κριτήρια, τόσο σε ό,τι έχει να κάνει με τις προϋποθέσεις όσο και τα χρονικά περιθώρια που δίνονται στις επιχειρήσεις που εντάχθηκαν σε παλαιότερους αναπτυξιακούς. Στο σύνολό τους, σχεδόν, οι εκπρόσωποι των φορέων ζήτησαν να διευρυνθούν τα κίνητρα σε περισσότερες επιχειρήσεις, να καθιερωθεί ένα σταθερό φορολογικό περιβάλλον για όλους και να χτυπηθεί η γραφειοκρατία, με αναφορά, κυρίως, στο γεγονός ότι για την υλοποίηση των προβλέψεων του αναπτυξιακού, θα απαιτηθούν πάνω από 30 υπουργικές αποφάσεις  (ο κ. Γιώργος Σταθάκης δεσμεύτηκε, χθες, ότι αυτές θα έχουν υπογραφεί εντός τριμήνου). Αρνητικά ήταν τα σχόλια κάποιων από τους εκπροσώπους για τις διαδικασίες αξιολόγησης των προηγούμενων αναπτυξιακών, που έδιναν επιδοτήσεις, χωρίς τον απαιτούμενο έλεγχο, ενώ κρίθηκε θετικό ότι ένα μέρος αυτών των κινήτρων μετατράπηκαν σε προβλέψεις ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης. Σε αρκετές περιπτώσεις υπήρξαν προτάσεις για να συμπεριληφθούν περισσότερες επενδυτικές προτάσεις έντασης κεφαλαίου και όχι μόνο μικρομεσαίων επιχειρήσεων, προς τις οποίες είναι προσανατολισμένος ο νέος νόμος. Όλοι οι εκπρόσωποι των φορέων υπέβαλαν σχετικά υπομνήματα με το σύνολο των προτάσεών τους, ζητώντας να ληφθούν υπόψη προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των προβλέψεων του νόμου.

Αναλυτικά:

Ο Χρήστος Γκόρτσος. Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Τραπεζών ζήτησε να έχει η Ένωση πιο ενεργό ρόλο σε ζητήματα που την αφορούν, εκφράζοντας τη βεβαιότητα ότι σύντομα θα αποκατασταθεί η δυνατότητα των τραπεζών να ανταποκριθούν στις ανάγκες χρηματοδότησης της πραγματικής Οικονομίας, μετά και τις θετικές επιπτώσεις της ολοκλήρωσης της αξιολόγησης.

Ο Κωνσταντίνος Αγοραστός, Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδοςεπέκρινε το γεγονός της μεγάλης καθυστέρησης για την κατάθεση του νέου αναπτυξιακού και επεσήμανε την ανάγκη να κτυπηθεί η γραφειοκρατία, έτσι ώστε να καταπολεμηθεί η ανεργία και να δημιουργηθούν παραγωγικές τάσεις στην Ελληνική Οικονομία. Υπογράμμισε, δε, τη σημασία της αποκατάστασης του κλίματος εμπιστοσύνης, καθώς, όπως υποστήριξε, η χώρα μας έχει πολύ χαμηλό βαθμό σε αυτό τον τομέα, συγκριτικά με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες. Τόνισε, τέλος, ότι για την ανάπτυξη απαιτείται ένα σταθερό πολιτικό και φορολογικό περιβάλλον. Στάθηκε, τέλος, στην ανάγκη να στηριχθούν οι Ελληνικές Μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς, όπως υποστήριξε, από εκεί μπορούμε να περιμένουμε την ανάκαμψη.

Ο Ιωάννης Παπαδόπουλος, πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Εταιρειών Επιχειρηματικών Κεφαλαίων αναφέρθηκε θετικά στο γεγονός ότι για πρώτη φορά αναδεικνύεται ο τόσο σημαντικός ρόλος των Venture Capitals, ενώ έβαλε θετικό πρόσημο στο γεγονός ότι σε αυτόν τον αναπτυξιακό νόμο εντάσσονται, με μεγαλύτερη ένταση, φορολογικές ελαφρύνσεις. Μίλησε για τις στρεβλώσεις που παρατηρήθηκαν με το μοντέλο των καθολικών επιδοτήσεων, στους παλιότερους νόμους, κρίνοντας θετικό το μέτρο των κινήτρων στις επιχειρήσεις μείζονος σημασίας, αλλά και στην επιδότηση των θέσεων εργασίας. Επέστησε, ωστόσο, την προσοχή στην κρισιμότητα της γρήγορης υλοποίησης των απαιτουμένων υπουργικών αποφάσεων. Επιθυμούμε να υπάρχει συνεργασία για τα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Ο  Ανδρέας Ανδρεάδης, πρόεδρος του ΣΕΤΕ ζήτησε στο άρθρο 12 για τις τομείς αιχμής να μπει και ο Τουρισμός. Χαρακτήρισε εξαιρετικά σημαντικό να λυθεί το θέμα με τα παλαιά επενδυτικά και να αλλάξουν οι προθεσμίες που προβλέπονται προς το καλύτερο για τις επιχειρήσεις που εντάχθηκαν στους παλιούς αναπτυξιακούς, τόσο για την ένταξή τους όσο και για την αποπληρωμή.
Ζήτησε, επίσης, αντίστοιχα φορολογικά κίνητρα που προβλέπονται για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να δοθούν και σε στρατηγικές επενδύσεις για μεγάλα σχήματα.

Σημαντική ήταν η παρέμβαση του προέδρου της ΕΣΕΕ, Βασίλη Κορκίδη. Ο πρόεδρος των Εμπόρων μίλησε με ιδιαιτέρως θετικά σχόλια για το γεγονός ότι αυτός είναι “ο μόνος νόμος που έγινε υπό καθεστώς διαβούλευσης και με τους φορείς και με την ενσωμάτωση των προτάσεών τους”. Ο κ. Κορκίδης σημείωσε ότι ο νόμος δίνει έμφαση στις Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, από τις οποίες “μπορεί να έρθει η ανάπτυξη και η μείωση της ανεργίας. Αν κάθε επιχείρηση απασχολήσει έναν άνεργο” πρόσθεσε ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, θα μηδενιστεί η ανεργία στην Ευρώπη”. Επεσήμανε, ωστόσο, την ανάγκη να υπάρξει παράλληλα ανάπτυξη στον πρωτογενή τομέα, παρουσιάζοντας στοιχεία που δείχνουν πόσο πιο φτηνά από την υπόλοιπη Ευρώπη κοστολογείται, σήμερα, η αγροτική Ελληνική παραγωγή.  Ο κ. Κορκίδης χαρακτήρισε ντροπή να μην αξιοποιούνται οι υποδομές της χώρας, κάνοντας συγκεκριμένη αναφορά στα ναυπηγεία και στο γεγονός ότι Έλληνες εφοπλιστές κτίζουν τα καράβια τους σε άλλες χώρες της Ευρώπης. Χαρακτήρισε, τέλος, τους παλιούς αναπτυξιακούς αποτυχημένους, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: “ Όταν είχαμε τα χρήματα δεν υπήρχαν καλοσχεδιασμένοι αναπτυξιακοί. Τώρα που έχουμε τον καλοσχεδιασμένο αναπτυξιακό, δεν έχουμε τα χρήματα”.

Η Χριστίνα Σακελλαρίδου, πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Εξαγωγέων εξέφρασε την ικανοποίησή της για τις επαφές που είχαν οι φορείς με τη Γ.Γ. Στρατηγικών επενδύσεων και συγκεκριμένα με τον κ. Λόη Λαμπριανίδη, τις οποίες χαρακτήρισε εποικοδμητικές. “Θετικό ότι η χώρα θα αποκτήσει αναπτυξιακό μετά από ένα μακροχρόνιο νομικό κενό” πρόσθεσε η κα Σακελλαρίδου, χαρακτηρίζοντας θετικά  τα καινούργια πεδία επενδύσεων για επιχειρήσεις με εξαγωγικό χαρακτήρα, τις καινοτόμες δράσεις και την ενίσχυση της ρήτρα απασχόλησης, εκφράζοντας, ωστόσο, την απογοήτευσή της για το γεγονός ότι όλο αυτό γίνεται συνθήκες ύφεσης. Ζήτησε, τέλος, να αλλάξουν τα χαμηλά όρια των επενδύσεων για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και να επανεξεταστεί το θέμα της προκαταβολής, καθώς, όπως είπε, οι επιχειρήσεις βιώνουν καθεστώς χρηματοδοτικής ασφυξίας. Έκρινε, ωστόσο, θετικά, τις προβλέψεις για μια σειρά από εργαλεία όπως το leasing, την επιδότηση δανείων, καθώς και το σταθερό φορολογικό σύστημα, που μπορεί να δημιουργήσει προσέλκυση επενδύσεων.

Στην τοποθέτησή της η κα Φαίη Κοσμοπούλου, Γενική Διευθύντρια της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοβιομηχανίας στάθηκε στο ποσοστό των περιφερειακών ενισχύσεων για την Αττική, το οποίο κρίνει ως πολύ χαμηλό και ζήτησε να δοθεί μάχη να αυξηθεί, ιδίως για την Αττική, όπου και δραστηριοποιούνται οι περισσότερες από τις επιχειρήσεις.

Ο κ. Γιώργος Ξηρογιάννης Διευθυντής του Τομέα Αναπτυξιακών Πολιτικών του ΣΕΒ ήταν αρκετά πιο επικριτικός απέναντι στον νέο αναπτυξιακό. “Χρειαζόμαστε ένα επενδυτικό σοκ 90 δισ. ευρώ έως το 2020” τόνισε, αμφισβητώντας το αν θα κατορθώσει αυτά που επιδιώκει ο νέος νόμος, σε αυτό το περιβάλλον. Επέκρινε και τους παλιούς αναπτυξιακούς νόμους τους οποίους θεωρεί ότι δεν έχουν αποδώσει τα αναμενόμενα και στάθηκε στην ανάγκη “να εστιάσουμε σε μία νέα επενδυτική στρατηγική, που θα ενθαρρύνει οριζόντια, κάθε παραγωγική επένδυση σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενες αξίας”. Ανάμεσα στις προτάσεις που κατέθεσε ήταν η άρση των αντικινήτρων και ο περιορισμός της γραφειοκρατίας. Ωστόσο, έκανε λόγο για κάποιες θετικές προβλέψεις που υπάρχουν στον νόμο, όπως το ότι προσπαθεί να δώσει λύση στα προηγούμενα επενδυτικά σχέδια. Είπε, όμως, ότι χρειάζονται αρκετές βελτιώσεις και  ζήτησε να αντιμετωπιστεί συνολικότερα το θέμα της καινοτομίας και να ξεπεραστεί η γραφειοκρατία την οποία, κατά την άποψή του, δημιουργούν οι πολλές υπουργικές αποφάσεις.

Από την πλευρά του, ο Γεώργιος  Φιλιόπουλος, Εντεταλμένος σύμβουλος των Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος ζήτησε, μεταξύ άλλων, να υπάρξει ρύθμιση για να διορθωθεί η λεπτομέρεια για το ποια επιχείρηση χαρακτηρίζεται εξωστρεφής και να καταβάλλεται η προκαταβολή με τις προϋποθέσεις των προηγούμενων χρόνων ή όπως με τους καταπιστευτικούς λογαριασμούς που προβλέπονται στο ΕΣΠΑ

Η κα Γιώτα Παπαρίδου, αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος ανέφερε ως θετικό ότι για πρώτη φορά υπάρχει σαφής αναφορά στις επιχειρήσεις του κλάδου της τεχνολογίας. Στόχος, όπως υποστήριξε, θα πρέπει να είναι η εξάντληση όλων των περιθωρίων για όλα τα επενδυτικά σχεδία, να επανεξεταστεί ο περιορισμός των μεγάλων επενδύσεων, να μην υπάρχει όριο ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο και να επανασυσταθεί η κεντρική νομοτεχνική επιτροπή. Ακόμη, να γίνει διαγραφή της πρόβλεψης για την απόρριψη των επιχειρήσεων που δεν είναι κερδοφόρες και να επεκταθούν και στις μεγάλες επιχειρήσεις οι ενισχύσεις που προβλέπονται για τις μικρές, αλλά και να μειωθεί ο αριθμός των επιχειρήσεων που πρέπει να συμμετέχουν σε cluster.

Λακωνικός στην τοποθέτησή του ήταν, στην τοποθέτησή του, ο Γιώργος Βερνίκος, Πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής ο οποίος χαρακτήρισε το νομοσχέδιο θετικό  με θετικές παραμέτρους και παρέπεμψε στο το κείμενο 32 σελίδων με τις προτάσεις της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής.

Ο Κωνσταντίνος Μίχαλος, πρόεδρος Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος χαιρέτισε το γεγονός ότι υπάρχει κατατεθειμένος, πλέον, ένας νέος αναπτυξιακός. Σημείωσε πόση μεγάλη σημασία έχει με την ενίσχυση του ιδιωτικού τομέα να επιλυθούν μια σειρά κοινωνικών ζητημάτων. Χαρακτήρισε το φορολογικό καθεστώς εξαιρετικά οδυνηρό και για τον επιχειρηματία, αλλά και για τον πολίτη, καταθέτοντας το αίτημα, μόλις δρομολογηθούν θετικές εξελίξεις για την Οικονομία, να δούμε άμεσα και το φορολογικό, προς την κατεύθυνση της ελάφρυνσης. Ζήτησε να μην ποινικοποιείται η επιχειρηματικότητα που είχε την ατυχία να συμμετέχει σε προηγούμενους αναπτυξιακούς, αναφερόμενος στο όριο των 7 ετών για την αποπληρωμή των ενισχύσεων και ζήτησε αλλαγή προς το ευνοϊκότερο των ανωτάτων ορίων επένδυσης.

Ο Δημήτρης Μπίμπας, Επιστημονικός Σύμβουλος του Ινστιτιούτου Μικρών Επιχειρήσεων ΙΜΕ ΓΣΒΕΕ ευχαρίστησε για την εκτεταμένη διαβούλευση που προηγήθηκε, χαρακτηρίζοντας τον νέο αναπτυξιακό “σημαντικό εργαλείο μόχλευσης και παροχής ρευστότητας”, θυμίζοντας τον ατελή σχεδιασμό των προηγούμενων νόμων. Αναφέρθηκε με κολακευτικά σχόλια σε μια σειρά από θετικές προβλέψεις όπως τα φορολογικά κίνητρα, τη συμμετοχή clusters κοκ, σταθηκε, ωστόσο, στον αποκλεισμό αρκετών ομάδων επιχειρήσεων από τους στόχους, υποστηρίζοντας ότι τα κριτήρια υπαγωγής “προσομοιάζουν σε παζλ αποκλεισμού μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων”.

Ο Κωνσταντίνος Κόλλιας, Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος χαιρέτισε τον νέο αναπτυξιακό, σχολιάζοντας, όμως, αρνητικά ότι δεν προβλέπεται συμμετοχή εκπροσώπου του Επιμελητηρίου στο αναπτυξιακό συμβούλιο και την προϋπόθεση έκδοσης μεγάλου αριθμού υπουργικών αποφάσεων. Επεσήμανε ότι υπάρχει έλλειψη σύνδεσης με χρηματοδοτικά εργαλεία, όπως το ΕΣΠΑ και σχολίασε αρνητικά την αναφορά σε σταθερό φορολογικό σύστημα με υψηλό, όμως, συντελεστή. Σε αυτό πρότεινε για τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, ο φορολογικός συντελεστής των κερδών να μειώνεται σε 15 % και να υπάρχει και κίνητρο για δημιουργία θέσεων εργασίας, ενώ για την αξιολόγηση προέκρινε την παρουσία 2 εξειδικευμένων αξιολογητών, έναν για το οικονομικό και έναν για το τεχνικό κομμάτι της επένδυσης.

Τον λόγο πήρε και ο Σωκράτης Κωνσταντινίδης, μέλος ΔΣ ΕΛΕΤΑΕΝ, που μίλησε για την έλλειψη πολιτικής για τις ανανεώσιμες πηγές και την εξαίρεσή τους από τα επενδυτικά σχέδια του νέου νομου. Σε σχέση με τη συμμετοχή επιχειρήσεων αιολικής ενέργειας στους παλιούς αναπτυξιακούς ζήτησε να δοθούν μεγαλύτερα χρονικά περιθώρια για την ολοκλήρωση των επενδύσεων, καθώς κινδυνεύουν να χαθούν επιδοτήσεις.

Ο Νικόλαος Θεοχαράκης, πρόεδρος του Κέντρου Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνων αναφέρθηκε στη δύσκολη συγκυρία, μέσα στην οποία η κυβέρνηση κλήθηκε να υλοποιήσει τον αναπτυξιακό νόμο, δυσκολίες που διαμορφώνει η συμφωνία με τους δανειστές. Για τον λόγο αυτό ζήτησε να γίνει χρήση του ανθρωπίνου κεφαλαίου και των επιστημόνων και να δοθεί έμφαση στην Καινοτομία και την Έρευνα.

Ο Ευάγγελος Σπινθάκης, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Συμπράξεων Κοινωνικής Οικονομίας έκανε αναφορά στο παρελθόν για να επισημάνει ότι δεν είχε ποτέ προωθηθεί η κοινωνική Οικονομία. ΤΟ ΠΑΣΟΚ έφερε σχετικό νόμο, αλλά τον εγκατέλειψε. Ζήτησε στη διαδικασία αξιολόγησης να συμμετέχουν και φορείς της κοινωνικής οικονομίας και να δημιουργηθεί escrow account για προκαταβολές, στο μοντέλο του νέου ΕΣΠΑ. Ζήτησδε, επίσης, να ενταχθεί στον νόμο και η έννοια της κοινωνικής καινοτομίας, αλλά και να αναπτυχθεί  η έννοια της κοινωνικής εταιρικής ευθύνης.

Ο Βασίλειος Ρεγκούζας, Πρόεδρος των Εταιριών Συμβούλων Management Ελλάδος μιλησε με θετικά λόγια για τον νέο αναπτυξιακό, υπογραμμίζοντας ότι “το σχέδιο τείνει να ανταποκριθεί στο μικροοικονομικό και μακροοικονομικό περιβάλλον της χώρας”. Κατέθεσε μια σειρά προτάσεων όπως ο φορολογικός συντελεστής να είναι σταθερός για επενδύσεις πάνω από 20 εκατομμύρια, αλλαγή στη διάρκεια και το ύψος των φορολογικών απαλλαγών, η αίτηση υπαγωγής αντί σε 90 να γίνεται σε 40 ημέρες και να συμπεριληφθεί και ο τουρισμός υγείας

Ο Δημήτρης Θεοφάνους, πρόεδρος του Συνδέσμου Ηλεκτρονικού Εμπορίουζήτησε να γίνουν μια σειρά από αλλαγές και προτάσεις όπως στο θέμα της προκαταβολής για τα παλιά επενδυτικά σχέδια, τη γραφειοκρατία, την αντιμετώπιση του μεταφορικού κόστους, για τις εξωστρεφείς επιχειρήσεις, τη δημιουργία μητρώου επιχειρήσεων, τη δημιουργία trustmark (σήματος εμπιστοσύνης) και τις δράσεις για την ενημέρωση των καταναλωτών.

Ο  Σωκράτης Πλούσσας, πρόεδρος Ελληνικής Ένωσης Νεοφυών Εταιρειών στάθηκε στην ανάγκη ο νέος αναπτυξιακός νόμος να αποτελέσει μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου και κατέθεσε κάποιες προτάσεις προς την κατεύθυνση της διευκόλυνσης περισσοτέρων επιχειρήσεων.

Τέλος, μίλησε ο Χρήστος Γιορδαμλής, πρόεδρος του ΔΣ του Συνδέσμου Βιοτεχνών και Βιομηχανιων Έβρου και Δικτύου Συνδέσμων Βιοτεχνών και Βιομηχανιών Ακριτικών Περιοχών. Ο κ. Γιορδαμλής πρότεινε τον συμψηφισμό φορολογικών υποχρεώσεων για τους ενταγμένους σε παλαιότερους αναπτυξιακούς. Και ζήτησε να μπουν προθεσμίες για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης. Επίσης, να δοθεί περιφερειακή διάσταση στον αναπτυξιακό νόμο και να εφαρμοστούν μέτρα που ισχύουν σε άλλες χώρες, όπως αφορολόγητο στα κεφάλαια που επενδύονται από καινοτόμες επιχειρήσεις.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s