Κ. Γαβρόγλου: Αύξηση των δαπανών για την παιδεία κατά 350 εκατ. ευρώ

«Στόχος μας να διαμορφώσουμε το σχολείο που μας επιτρέπουν οι ενδείξεις μιας έστω δειλής αναπτυξιακής πορείας. Ας αφήσουμε πίσω το σχολείο της κρίσης», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον προϋπολογισμό στη Βουλή.

«Για πρώτη φορά αυξήθηκαν το κονδύλια για την παιδεία κατά 250 εκατομμύρια ευρώ, που θα ανακουφίσουν κάποιες έστω από τις επείγουσες ανάγκες της εκπαίδευσης» τόνισε ο υπουργός, επισημαίνοντας πως έχουν ακόμη εξασφαλιστεί από ευρωπαϊκούς χρηματοδοτικούς μηχανισμούς ακόμη άλλα 100 εκατομμύρια ευρώ για κάθε χρόνο μέχρι το 2020.

Για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες τα δημόσια σχολεία άρχισαν να λειτουργούν κανονικά από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, τόνισε ο κ. Γαβρόγλου. Ακόμη, τόνισε πως γενικεύτηκε το ενιαίο ολοήμερο σχολείο στα δημοτικά, καθιερώθηκε η ταχύρρυθμη ενισχυτική διδασκαλία, δημοσιεύτηκαν νέα προγράμματα σπουδών για τις ξένες γλώσσες, επικαιροποιήθηκαν τα ωρολόγια προγράμματα και προγράμματα σπουδών.

Επιπλέον, ο κ. Γαβρόγλου δήλωσε χαρακτηριστικά πως μετά από χρόνια, εγκαινιάστηκε η παιδαγωγικά ορθή συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα σχολεία, αλλά και αντιμετωπίστηκε με επιτυχία μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της χώρας μας αυτήν την περίοδο: την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.

Τι θα γίνει με τις πανελλήνιες 

«Έγιναν πολλά και όλα όσα έγιναν, στις συνθήκες που πραγματοποιήθηκαν, αποτελούν άθλο», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας. Αναφορικά με τις σύστημα των πανελληνίων εξετάσεων ο υπουργός εξέφρασε την ελπίδα πως μέχρι τον Μάρτιο θα ληφθούν οι απαραίτητες πολιτικές αποφάσεις και να γνωρίζουν όσοι θα είναι στην πρώτη λυκείου ποιο θα είναι το νέο σύστημα. «Να προγραμματίσουμε σε βάθος τριετίας», δήλωσε ο κ. Γαβρόγλου, και συνέχισε «μέχρι τότε θα ισχύουν οι πανελλήνιες με τη σημερινή τους μορφή».

Αναφορικά με ΤΕΙ και ΑΕΙ τόνισε πως είναι ανάγκη να υπάρξει ώσμωση ανάμεσα στα Πανεπιστήμια, τα ΤΕΙ και τα ερευνητικά κέντρα. Στόχος η διατήρηση και ενίσχυση της αυτονομίας των Πανεπιστημίων και η στήριξη της ερευνητικής και εκπαιδευτικής τους δράσης, μέσω της δημιουργίας ενός ευέλικτου ΕΛΚΕ.

Τέλος ο κ. Γαβρόγλου εξήγγειλε τη δημιουργία κεντρικής υποστηρικτικής δομής της εκπαιδευτικής κοινότητας η οποία θα έχει κυρίως την ευθύνη των προγραμμάτων επιμόρφωσης.  «Στόχος η δημόσια εκπαίδευση να αποκτήσει το κύρος και την αίγλη που της αναλογεί. Για να γίνει, όμως, αυτό πρέπει να ξαναβρούμε ως κοινωνία την κανονικότητά μας. Και αυτό το εγχείρημα δεν πρόκειται να γίνει, αν δεν υπάρξει έστω μία στοιχειώδης πολιτική και κοινωνική συναίνεση», τόνισε ολοκληρώνοντας ο κ. Γαβρόγλου.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s