Θεσμοθετούνται οι Αγορές Καταναλωτών

Σχετική εικόνα

Νομιμοποιούνται οι Αγορές Χωρίς Μεσάζοντες – Θα διοργανώνονται υποχρεωτικά με πρωτοβουλία των φορέων πολιτών – καταναλωτών και η λειτουργία τους εγκρίνεται με απόφαση των δημοτικών συμβουλίων των δήμων – Σε διαβούλευση έως τις 15 Φεβρουαρίου το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομίας για τις υπαίθριες αγορές

Τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ομαλή λειτουργία συγκεκριμένων εμπορικών δραστηριοτήτων που ασκούνται σε ανοιχτό χώρο καθορίζει το σχέδιο νόμου με τίτλο «Πλαίσιο λειτουργίας υπαίθριων εμπορικών δραστηριοτήτων» του υπουργείου Οικονομίας, που τέθηκε από χθες Τρίτη 7 Φεβρουαρίου σε δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση, η οποία θα διαρκέσει μέχρι την Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου.

Το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου μεταξύ άλλων θεσμοθετεί και τη λειτουργία Αγορών των Καταναλωτών, σκοπός των οποίων είναι η ανάπτυξη καταναλωτικής συνείδησης και αλληλέγγυων δράσεων μεταξύ των πολιτών, μέσω της ενεργούς συμμετοχής των ίδιων των πολιτών σε εθελοντικές δράσεις και μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

Οι αγορές αυτές θα διοργανώνονται υποχρεωτικά με πρωτοβουλία των φορέων πολιτών-καταναλωτών και η λειτουργία τους εγκρίνεται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου των δήμων, στα όρια των οποίων έχουν την έδρα τους οι εν λόγω φορείς. Για τη διενέργεια των αγορών αυτών, οι δήμοι θα εγκρίνουν τη διοργάνωση αγορών σε Ενώσεις Καταναλωτών του άρθρου 10 του Ν. 2251/1994, σε Συνεταιρισμούς Καταναλωτών, σε Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚΟΙΝΣΕΠ), καθώς και σε συλλογικούς φορείς πολιτών – καταναλωτών με νομική υπόσταση, στους σκοπούς των οποίων περιλαμβάνονται απαραίτητα, δηλαδή ότι είναι μη κερδοσκοπικοί, αφορούν την ανάπτυξη καταναλωτικής συνείδησης και την προστασία των δικαιωμάτων και συμφερόντων του καταναλωτικού κοινού και αναφέρονται σαφώς στην αλληλεγγύη μεταξύ των πολιτών και σε αλληλέγγυες δράσεις που ως στόχο έχουν να ωφελήσουν συμπολίτες που αντιμετωπίζουν δυσχέρειες επιβίωσης, ανεξαρτήτως φύλου, εθνικότητας, φυλής, αναπηρίας, ηλικίας, θρησκεύματος, πεποιθήσεων, σεξουαλικού προσανατολισμού και γενικώς κάθε μορφής διάκριση.

Οι αγορές αυτές διοργανώνονται από τον συλλογικό φορέα καταναλωτών-πολιτών που έχει την έδρα του στον συγκεκριμένο δήμο και σε συχνότητα όχι μεγαλύτερη από μία φορά στους δύο μήνες.

Ο δήμος, από την πλευρά του, αναλαμβάνει τη χωροθέτηση της αγοράς, την καθαριότητα και γενικότερα την τήρηση των όρων του εγκεκριμένου κανονισμού λειτουργίας της αγοράς. Για τον σκοπό αυτό ο δήμος μπορεί να ορίσει εκπρόσωπό του στον συλλογικό φορέα, προκειμένου να συμμετέχει στις διαδικασίες οργάνωσης της αγοράς. Με τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, Αγορές Καταναλωτών μπορούν να διοργανώνονται και από την Περιφέρεια μέχρι τρεις φορές τον χρόνο σε χώρους ευθύνης της.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s