Α.Τσίπρας: Τριετές πλάνο για την Παιδεία – Με εθνικό απολυτήριο στα Πανεπιστήμια (Video)

Σειρά θεσμικών παρεμβάσεων στον τομέα της εκπαίδευσης ανακοίνωσε από το υπουργείο Παιδείας ο πρωθυπουργός, Αλ. Τσίπρας. Ξεκινώντας από τα προνήπια και φτάνοντας στα πανεπιστήμια εξειδικεύσεις το σχέδιο της κυβέρνησης για τη νέα γενιά τα επόμενα δύο χρόνια.

 

Ο πρωθυπουργός επιβεβαίωσε το σχετικό ρεπορτάζ της «Αυγής», καθώς ανακοίνωσε ολοήμερα σχολεία παντού, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, τα οποία θα λειτουργήσουν από τον Σεπτέμβριο.

Από τον Σεπτέμβριο επεκτείνεται το πρόγραμμα του ολοήμερου σχολείου σε όλες τις σχολικές μονάδες της χώρας, σε κάθε απομακρυσμένο χωριό, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Από το πιο ορεινό χωριό μέχρι το πιο απομακρυσμένο νησί σημείωσε ο πρωθυπουργός στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου.

«Πιστεύουμε στο δικαίωμα πρόσβασης όλων των Ελλήνων, ανεξαιρέτως οικονομικής κατάστασης, σε μια σύγχρονη και ποιοτική δημόσια Παιδεία» σημείωσε και συμπλήρωσε: «Η Παιδεία πρέπει να είναι μια πολύ σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση και για τον τόπο. Είναι ένα δημόσιο αγαθό, που πρέπει όλοι ανεξαιρέτως να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης».

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού. «Όπως τα σχολεία άνοιξαν πέρυσι για πρώτη φορά στην ώρα τους έτσι και φέτος θα ξεκινήσουν στην ώρα τους με επάρκεια σε βιβλία και έμψυχο δυναμικό» σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα νέα παιδιά σήμερα είναι και δείγμα προόδου και κοινωνικής δικαιοσύνης, σημειώνοντας ότι η Παιδεία είναι η «καλύτερη επένδυση για την πρόοδο, ανάπτυξη και προκοπή του τόπου μας».

«Κάναμε ότι περνάει από το χέρι μας για να κατακτηθεί βήμα βήμα ένασχολείο ποιότητας και ισότητας. Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σε βάθος τριετίας. Υποχρεωτικό νήπιο και προνήπιο» σημείωσε επίσης ο Αλέξης Τσίπρας, υπογραμμίζοντας ότι κανένα παιδί από 4 ετών και άνω που θα μένει εκτός της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

«Η μεγαλύτερη αλλαγή που επιδιώκουμε στο γυμνάσιο και το λύκειο είναι να αλλάξουμε την νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηριών» ανέφερε.

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι θα μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, καθώς ο στόχος είναι οι μαθητές να μην υπερβαίνουν τους 22 σε κάθε τμήμα. «Από το Σεπτέμβριο του 2017 επεκτείνουμε το σύστημα των σχολικών βιβλιοθηκών σε πάνω από 1.000 δημοτικά σχολεια. Θα ανανεώσουμε και τον τρόπο αξιολόγησης των μαθητών, θα προχωρήσουμε στην υποστήριξη καλλιτεχνικής παιδείας και θα δημιουργήσουμε άλλα έξι καλλιτεχνικά σχολεία» σημείωσε επίσης και συνέχισε:

«Στηρίζουμε την ειδική αγωγή. Την ερχόμενη χρονιά θα γίνουν 10.700 προσλήψεις στα ειδικά σχολεία. Προσαρμόζουμε τα ωρολόγια προγράμματα ειδικών δημοτικών και νηπιαγωγείων με τα γενικής εκπαίδευσης. Θα σχολάνε 1 και τέταρτο και θα έχουν ολοήμερο πρόγραμμα».

Ο πρωθυπουργός χαρακτήρισε ως πολύ μεγάλη επιτυχία το θεσμό της τάξης μαθητείας, ο οποίος όπως είπε ξεκίνησε με στόχο την κάλυψη 1.200 μαθητών και «καλύψαμε πάνω από 3.000».

Ανακοίνωσε επίσης την ενίσχυση των ολοήμερων δημοτικών σχολείων και με σχολικά γεύματα. «Σήμερα καλύπτουμε περίπου 200.000 μαθητές δημοτικού το 20% για να έχουν οι μαθητές τη δυνατότητα να τρώνε ποιοτικό φαγητό στο σχολείο. Έρευνες απέδειξαν ότι τα παιδιά αυτά έχουν πολύ μεγαλύτερη απόδοση. Του χρόνου άλλες 300.000 παιδιά θα καλυφθούν. Το 50% δηλαδή των παιδιών στα ολοήμερα σχολεία. Από το 2019 θα αυξηθεί και άλλο ο αριθμος».

Ο πρωθυπουργός αναφερόμενος στο προσφυγικό, σημείωσε ότι η χώρα μας δίδαξε ήθος και αλληλεγγύη. «Έχουμε ήδη 115 σχολεία και 300 τάξεις που λειτουργούν για χιλιάδες προσφυγοπούλα και 450 εκπαιδευτικούς. Από το Σεπτέμβρη θα έχουμε συνολικά 600 τάξεις υποδοχής προσφύγων στα σχολεία όλης της χωρα» δήλωσε.

Ο Αλέξης Τσίπρας τόνισε ότι σχεδιάζεται η ριζική αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του λυκείου και η κατάργηση των εισαγωγών εξετάσεων όπως τις ξέρουμε σήμερα. Όπως είπε, λιγότερα μαθήματα περισσότερες ώρες, το εθνικό απολυτήριο θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στα ΑΕΙ.

Πρόθεση και επιθυμία της κυβέρνησης είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσα από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

Μίλησε για μια «εμβληματική πρωτοβουλία» η οποία θα γίνει μετά από διαδικασίες αξιολόγησης των δύο ΤΕΙ, με τμήματα τετραετούς φοιτησης. Στο πλαίσιο αυτού του πανεπιστημίου θα δημιουργηθούν διετεις δομές που θα παρέχουν επαγγελματικά διπλώματα σε αποφοίτους ΕΠΑΛ.

Ο Αλέξης Τσίπρας ανέφερε ότι η κυβέρνηση θα φέρει νομοσχέδιο που θα δίνει τη δυνατότητα δωρεάν φοίτησης στα ΠΜΣ σε όλους τους φοιτητές που το έχουν ανάγκη. «Ορίζουμε ανώτατο όριο απολαβών των καθηγητών και ενισχύουμε τα ΠΜΣ που λειτουργούν χωρίς τέλη φοιτησης» συμπλήρωσε.

«Έχω την χαρά ως απόφοιτος πολυτεχνικής σχολης και συνδικαλιστής φοιτητής να πω ότι αναγνωρίζουμε τα πενταετή προγράμματα σπουδών ως πτυχία με ενσωματωμένο μεταπτυχιακο. Φέρνουμε νομοσχέδιο που δίνει τη δυνατότητα δωρεάν φοίτησης στα ΠΜΣ σε όλους τους φοιτητές που το έχουν ανάγκη. Ορίζουμε ανώτατο όριο απολαβών των καθηγητών και ενισχύουμε τα ΠΜΣ που λειτουργούν χωρίς τέλη φοίτησης. Οι φοιτητές συμμετέχουν στα όργανα διοίκησης μέσα από τις δικές τους διαδικασίες» υπογράμμισε επίσης ο πρωθυπουργός.

Όπως σημείωσε, «βασική μας επιλογή είναι να στηρίξουμε την έρευνα και την καινοτομία και να αντιμετωπίσουμε το brain drain. Από το 2015 ήδη αυξήσαμε τις δαπάνες για την έρευνα και έχουμε προχωρήσει σε στοχευμένη στρατηγική στα ΕΣΠΑ ώστε να προκύπτουν θέσεις εργασίας για νέους επιστήμονες. Ιδρύσαμε το ελληνικό ίδρυμα έρευνας και καινοτομίας που θα διοχετεύσει εμπροσθοβαρώς 240 εκατομμύρια ευρώ για την έρευνα ως το 2019».

«20.000 καθηγητές και δάσκαλοι είναι αναπληρωτές. Αναλαμβάνουμε τη δέσμευση να προχωρήσουμε στην επίλυση του προβλήματος  μέχρι τέλος του έτους θα μπορούμε να ανακοινώσουμε το πώς και με ποιο τρόπο μέσα στην τριετία θα καλύψουμε το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών αυτών» ανακοίνωσε επίσης ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε:

«Υπήρξε μια τεράστια περικοπή δαπανών στα ΑΕΙ. Δεσμευόμαστε να επαναφέρουμε στα επίπεδα των αναγκών τις λειτουργικές δαπάνες και ενισχύουμε τα ΑΕΙ με 65 εκατ. ευρώ από τον δημόσιο προϋπολογισμό από το 2018 και μετά». Επαναφέρουμε από τη ναφθαλίνη τον θεσμό της γενικής γραμματείας νέας γενιάς για την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων και τη χάραξη πολιτικής για τη νέα γενά».

Απαντώντας σε ερώτηση της «Αυγής» για την σχολική στέγη, σημείωσε: «Πολύ αποτελεσματική μέθοδος είναι τα λεγόμενα ΣΔΙΤ που μας διευκολύνουν και λόγω των πολύ στενών δημοσιονομικών πλαισίων. Δεσμευόμαστε να αντιμετωπίσουμε τα σημαντικά αυτά προβλήματα κατά προτεραιότητα. Ένα από αυτά θα έχω τη δυνατότητα να εξαγγείλει αύριο από τον Εύοσμο όπου 11 κοντέινερς αντικαθιστούν τα σχολεία».

Όσον αφορά τις προσλήψεις, ανέφερε ότι στόχος είναι μέσα στην τριετία το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών να καλύπτεται με μόνιμες θέσεις εργασίας.

Από την πλευρά του ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, αναφερόμενος στην ιδιωτική εκπαίδευση, ανέφερε: «Από πλευράς του υπουργείου είχαμε δύο προαπαιτούμενα που ήδη από το Νοέμβριο ολοκληρώσαμε για την αξιολόγηση. Από το Νοέμβριο όμως ετέθη από το ΔΝΤ το θέμα της ιδιωτικής εκπαίδευσης Είπαμε έναν αριθμό ωρών ανά εβδομάδα για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς με υπενθυμίζω ότι στο θέμα του ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, υποστήριξαν ότι είναι ειδικές επιχειρήσεις. Ή είναι ειδικές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι πρέπει να έχουν αξιοπρεπείς όρους εργασιας, αν δεν είναι θα λειτουργούν ως επιχειρησεις».

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s