«Άλλαξε χέρια» ο ΟΑΣΘ και επίσημα – Ξεκινά η εκκαθάριση με όρους πλήρους διαφάνειας – Μαξίμου: Αήθεις και συκοφαντικές οι κατηγορίες της ΝΔ για νεποτισμό – Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ

Ιάσων Μπάντιος – stokokkino.gr

Με εντάσεις πραγματοποιήθηκε η ιστορική τελετή παραλαβής παράδοσης του δημόσιου, πλέον, Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, το μεσημέρι της Πέμπτης, στα γραφεία της διοίκησης του οργανισμού, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. 

Την πρόθεση του να προσφύγει στη δικαιοσύνη επανέλαβε ο απερχόμενος πρόεδρος Χρήστος Στεφανίδης, ενώ από την πλευρά του ο νέος πρόεδρος Στ. Παππάς ανέφερε ότι έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε, τονίζοντας ότι η διαδικασία της εκκαθάρισης θα γίνει με συνθήκες πλήρους διαφάνειας.

Μετά το πέρας της διαδικασίας παραλαβής – παράδοσης του ΟΑΣΘ ο νέος πρόεδρος συγκάλεσε συνάντηση του νέου διοικητικού συμβουλίου με τους διευθυντές του οργανισμού, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Στη συνέχεια η νέα διοίκηση είχε συνάντηση με τους εργαζόμενους.

Σημειώνεται ότι νωρίτερα πραγματοποιήθηκε η διαδικασία παραλαβής παράδοσης στο πρώην Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, που αντικαθίσταται από τον νέο Οργανισμό Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης. Πρόεδρος στον νέο οργανισμό ανέλαβε ο δικηγόρος Κώστας Αμπατζάς και διευθύνων σύμβουλος ο τοπογράφος μηχανικός, Γιάννης Τσωνάς.

Στ. Παππάς: Ήρθα για την εκκαθάριση του ΟΑΣΘ με όρους πλήρους διαφάνειας

Απαντώντας στις αιτιάσεις της προηγούμενης διοίκηση ο νέος πρόεδρος του ΟΑΣΘ δήλωσε ότι «μείς πρέπει να δουλέψουμε, αναλάβαμε πολύ συγκεκριμένο έργο το οποίο εντάσσεται μέσα στους δημοκρατικούς κανόνες, ο καθένας έχει τη δυνατότητα να τις προσβάλει, αλλά εμείς με βάση αυτή τη νομιμότητα οφείλουμε να προχωρήσουμε. Θα περίμενα ειλικρινά σήμερα σε αυτή τη διαδικασία να είχα ένα πρώτο πλάνο των εκρρεμοτήτων. Έχω τη γνώμη ότι κάνουμε μια επικοινωνία ως πρόεδρος με πρόεδρος, ως ΔΣ με ΔΣ. Στοιχειώδης διαδικασία παραλαβής και παράδοσης είναι αυτή».

«Το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν είναι πληρωμένοι δεν είναι πρόβλημα για εσάς;» διερωτήθηκε ο Στ. Παππάς, προκαλώντας την αντίδραση του Χρ. Στεφανίδη ο οποίος ανταπάντησε ότι οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί τους δύο μήνες γιατί ο υπουργός δεν έχει δώσει τα χρήματα για την διαφορά του ΦΠΑ.

Στη συνέχεια ο κ. Παππάς τόνισε ότι «η διαδικασία της εκκαθάρισης θα γίνει με συνθήκες πλήρους διαφάνειας. Κανείς δεν θα παίξει την προσωπική του και την πολιτική του ιστορία σε όρους αδιαφάνειας. Και τις επόμενες μέρες θα δημοσιοποιήσω όλη μου την περιουσία και τι σύνταξη παίρνω, για να ξέρετε με ποια περιουσία και με τι μισθό έρχομαι, και με τι θα φύγω το τέλος του 2019. Έτσι ξέρουμε εμείς να συμπεριφερόμαστε στους δημόσιους φορείς».

Χρ. Σπίρτζης: Ιστορική μέρα για τη Θεσσαλονίκη

Από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης έκανε λόγο για «ιστορική μέρα για τον ΟΑΣΘ που μπαίνει σε εκκαθάριση αλλά και για την πόλη, και την κοινωνία της Θεσσαλονίκης».

«Ο ΟΑΣΘ είναι ένας οργανισμός που ιδρύθηκε με ειδικό νόμο το 1957, δόθηκε στους τότε λεωφορειούχους με αδιαφανή κριτήρια, και μάλλον με τα κριτήρια και τις καταστάσεις που επικρατούσαν εκείνη την εποχή. Η μετεξέλιξη του στο σήμερα δεν περιποιεί τιμή ούτε για την κοινωνία της Θεσσαλονίκης, ούτε για το έργο το οποίο παρήγαγε και παρείχε. Προσωπικά θα ήθελα στο πλαίσιο της ανθρώπινης ευγένειας που πρέπει να έχουμε να σας ευχαριστήσω για την όποια συνεργασία» τόνισε ο υπουργός.

Στη συνέχεια ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε ότι «οι αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης, του δεύτερου μεγάλου μητροπολιτικού κέντρου της χώρας από σήμερα και μετά είναι δημόσιες. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να δομήσουμε με τους φορείς της πόλης, με την κοινωνία, αστικές συγκοινωνίες του κάθε πολίτη, στην υπηρεσία των ανέργων, που δυσφημούσαμε εμείς τον ΟΑΣΘ γιατί ξέρουνε καλύτερα από εμάς οι Θεσσαλονικείς πως μετακινιόντουσαν, και με ποιους όρους, των ατόμων με ειδικά προβλήματα και του περιβάλλοντος».

Στόχος της κυβέρνησης είναι ο ΟΑΣΘ να λειτουργήσει το αργότερο ως τις 3 Δεκεμβρίου του 2019.

«Έχουμε νέο ΔΣ με πρόεδρο τον Στέλιο Παππά, που τον γνωρίζετε όλοι. Είναι ο πατέρας του Νίκου, γιατί μας κατηγόρησε η Νέα Δημοκρατία για νεποτισμό.  Εγώ ήξερα μέχρι τώρα ότι ο Νίκος είναι ο γιός του Στέλιου. Ήταν πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, άρα  στην δουλειά της εκκαθάρισης έχει πάρα πολύ καλές γνώσεις» σημείωσε ο υπουργός, απαντώντας στις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης.

Όπως ανέφερε, στο μεταβατικό διάστημα που θα είναι πολύ σύντομο για την εκκαθάριση, για έναν οργανισμό 60 χρόνων που ελέγχεται για το πώς έκανε το συγκοινωνιακό του έργο, πως έκανε διαγωνισμούς για τις προμήθειες, πως έκανε πάρα πολλά πράγματα, θα πρέπει να λειτουργήσει κιόλας, για αυτό διευθύνων σύμβουλος ορίζεται ο πολιτικός μηχανικός Σάββας Παναγιωτίδης, ενώ σημείωσε ότι ο  Στέλιος Παππάς όταν είδε ότι είναι δύο μήνες απλήρωτοι οι εργαζόμενοι ζήτησε από την κυβέρνηση να μην πληρώνεται, και θα παρέχει τις εργασίες που πρέπει να γίνουν αμισθί.

«Η δουλειά που έχουμε να κάνουμε είναι πραγματικά μεγάλη. Πρέπει άμεσα και τα λεωφορεία να βγουν στους δρόμους, σήμερα στους δρόμους είναι σχεδόν τα μισά από τα λεωφορεία, και αυτό απαντάει σε πολλά ερωτήματα» δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, ενώ απαντώντας στην επίθεση που δέχτηκε νωρίτερα από τον απερχόμενο πρόεδρο του Οργανισμού τόνισε ότι:

«Οικονομική ασφυξία στον ΟΑΣΘ δεν έχει γίνει, στον οργανισμό υπήρχαν διασφαλισμένα τα κέρδη των μετόχων και τίποτα άλλο. Δεν μπορεί ένας οργανισμός που παίρνει περισσότερα από το ελληνικό δημόσιο απ’ ότι οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, να χρωστάει και στη «Μιχαλού», και βέβαια στους εργαζόμενους. Αυτή η εποχή τελείωσε οριστικά για τη Θεσσαλονίκη, και οριστικά για τη χώρα».

Ο υπουργός διαβεβαίωσε για άλλη μια φορά ότι οι μισθοδοσίες των εργαζομένων είναι διασφαλισμένες.

«Πρέπει η πόλη να αποκτήσει κανονικές κοινωνικές αστικές συγκοινωνίες, πρέπει οι άνεργοι να μπορούν να μετακινούνται όπως και στην Αθήνα δωρεάν, με την επίδειξη της κάρτας ανεργίας, να έχουμε κοινές πολιτικές και κοινά συστήματα στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης» σημείωσε ο υπουργός.

Απευθυνόμενος στη νέα διοίκηση ο Χρ. Σπίρτζης δήλωσε ότι «οι πρόεδροι και οι διευθύνοντες σύμβουλοι θα λειτουργήσουν για να ενοποιηθούν τα συστήματα των οργανισμών. Θα ήθελα από το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΣΘ να δώσει μετά από πέντε χρόνια πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα στον ΟΣΕΘ, γιατί ο ΣΑΣΘ δεν είχε αυτή την πολυτέλεια, και να συνεργαστείτε για το μεταβατικό διάστημα στενά, να δούμε τις νέες γραμμές που πρέπει να υπάρχουν, και τον εξορθολογισμό, τους διαγωνισμούς που πρέπει να γίνονται σύμφωνα με τον νόμο των δημόσιων φορέων, των ηλεκτρονικών συστημάτων, την χάραξη των νέων δρομολογίων και την πυκνότητα τους, για να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες».

«Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Νέα Δημοκρατία που ταυτίζεται στην κριτική με το απερχόμενο συμβούλιο του ΟΑΣΘ, δεν μας παραξενεύει. Να δώσουμε μια υπόσχεση στους πολίτες της Θεσσαλονίκης, και στον ελληνικό λαό, ότι ότι έγινε από το 57 μέχρι σήμερα, και από εδώ και πέρα, θα είναι σε γνώση του κάθε έλληνα πολίτη, δεν θα μείνει μια γκρίζα σκιά για το τι γινόταν και το τι θα γίνεται από εδώ και πέρα» δήλωσε ο υπουργός, απευθυνόμενος στην αξιωματική αντιπολίτευση.

«Θα είμαστε εδώ για να δώσουμε την μάχη που πρέπει με την κοινωνία, η Θεσσαλονίκη άλλαξε σελίδα οριστικά, για να πάψει να είναι κ. Στεφανίδη πρωτεύουσα του παλαιοκομματισμού. Ήταν η διάδοχη κατάσταση της πρωτεύουσας του παρακράτους, από ένα σημείο και μετά έγινε του παλαιοκομματισμού, τελείωσε αυτό» τόνισε ο Χρ. Σπίρτζης.

Τέλος, ο υπουργός απευθυνόμενος στον απερχόμενο πρόεδρο του ΟΑΣΘ τόνισε ότι «από το 2010 η περιουσία του ΟΑΣΘ, κινητή και ακίνητη, έπρεπε να έχει περάσει στο ελληνικό δημόσιο, γιατί ήταν παράνομη η επέκταση της σύμβασης που σας έκανε δώρο η Νέα Δημοκρατία και ο κ. Χατζηδάκης».

«Έπρεπε να έχει περάσει η επέκταση της σύμβασης από το ελεγκτικό συνέδριο, έπρεπε και όφειλε να το ζητήσετε τότε από την κυβέρνηση, πράγμα που δεν έγινε. Έπρεπε επίσης να καθορίζεται συγκεκριμένη ημερομηνία λήξης της σύμβασης, και όχι δύο χρόνια μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης του Μετρό, δηλαδή ποτέ. Και έπρεπε να υπήρχε μια καταγραφή της περιουσίας του ΟΑΣΘ που θα ήταν από τότε περιουσία του ελληνικού λαού. Αυτό λοιπόν το από τότε, που δεν έγινε, με όλες τις ευθύνες, γίνεται σήμερα από την κυβέρνηση για να παραδώσουμε την περιουσία του ελληνικού λαού στον ελληνικό λαό» συμπλήρωσε ο υπουργός.

Μαξίμου: Αήθεις και συκοφαντικές οι κατηγορίες της ΝΔ για νεποτισμό

«Η Νέα Δημοκρατία επιλέγει να επιτεθεί με αήθη και συκοφαντικό τρόπο απέναντι σε έναν άνθρωπο, του οποίου η ιστορία και η πορεία, απέχει έτη φωτός από τα πρότυπα των κομματαρχών που συνήθιζαν να διορίζουν οι κυβερνήσεις της», το σχόλιο του γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού 

Η Νέα Δημοκρατία επιλέγει να επιτεθεί με αήθη και συκοφαντικό τρόπο απέναντι σε έναν άνθρωπο, του οποίου η ιστορία και η πορεία, απέχει έτη φωτός από τα πρότυπα των κομματαρχών που συνήθιζαν να διορίζουν οι κυβερνήσεις της.

Ο Στέλιος Παππάς έχοντας πορεία δεκαετιών στο αριστερό και δημοκρατικό κίνημα και μια σημαντική επαγγελματική σταδιοδρομία στον ιδιωτικό τομέα, διατελώντας παράλληλα και Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου, με καθολική αποδοχή από όλες τις παρατάξεις, αναλαμβάνει ένα κρίσιμο έργο.

Αναλαμβάνει καθήκοντα προέδρου στον υπό εκκαθάριση ΟΑΣΘ. Με προσδιορισμένη τη χρονική διάρκεια της θητείας του, συγκεκριμένα καθήκοντα και χωρίς αμοιβή. Τίθεται επικεφαλής μιας προσπάθειας να καθαρίσει η «κόπρος του Αυγεία» που δημιούργησαν στον οργανισμό, αυτοί που για χρόνια απολάμβαναν τη στήριξη και την κάλυψη των κυβερνήσεων της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Μία παράταξη η οποία διαχρονικά αποτελεί ιδιοκτησία συγκεκριμένων τζακιών και συνιστά συνώνυμο της οικογενειοκρατίας στην πολιτική ζωή του τόπου, είναι κωμικοτραγικό να εξαπολύει κατηγορίες για νεποτισμό.

 

ΣΥΡΙΖΑ: Συνεχίζουμε την προσπάθεια εξυγίανσης του ΟΑΣΘ

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για τον ορισμό της διοίκησης του νέου συγκοινωνιακού φορέα της Θεσσαλονίκης.

 

Με τον ορισμό της διοίκησης του νέου συγκοινωνιακού φορέα της Θεσσαλονίκης συνεχίζεται η προσπάθεια εξυγίανσης των αστικών συγκοινωνιών της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της χώρας μας. Οι εκπρόσωποι των πολιτικών δυνάμεων που έχουν βαρύτατες ευθύνες για το καθεστώς παρανομίας, διαπλοκής, σκανδάλων, κακοδιαχείρισης του ιδιωτικού πλην κρατικοδίαιτου ΟΑΣΘ, που συντηρήθηκε επί 6 δεκαετίες, όσο διαμαρτύρονται, τόσο περισσότερο εκτίθενται, απέναντι στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.

Η υπαγωγή υπό δημόσιο έλεγχο του ΟΑΣΘ είναι το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός σύγχρονου φορέα δημόσιων συγκοινωνιών για τη Θεσσαλονίκη, προς όφελος των ανέργων, των ΑμΕΑ, όλων των πολιτών,  που όλα αυτά τα χρόνια ταλαιπωρούνταν, για  να πλουτίζουν διάφοροι «ημέτεροι».

Όσο για τον ορισμό του Στέλιου Παππά, πρώην προέδρου του Οικονομικού Επιμελητηρίου, και ιστορικού στελέχους της Αριστεράς, στη θέση του προέδρου του υπό εκκαθάριση Οργανισμού, είναι φανερό ότι ο πανικός τους για τα αποτελέσματα του διαχειριστικού ελέγχου, δεν μπορεί να κρυφτεί. Άλλωστε, αποτελεί τουλάχιστον ανέκδοτο να μιλάει για οικογενειοκρατία η ΝΔ της οικογένειας Μητσοτάκη, με τη γνωστή στο πανελλήνιο ιστορία νεποτισμού και αξιοποίησης του δημόσιου και τραπεζικού χρήματος, που ξεκινά από τον προηγούμενο αιώνα.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s